lördag 19 mars 2011

Goddag

Premiär för Valloxen runt idag. Och jag var inte ensam! 
Jag blir stolt över Knivsta och min medmänniskor 
när jag möter så många som också är ute och kutar i det fina vädret.
Hoppas de tränar för Valloxen runt 21 Maj. 



Jisses så vackert! Strålande sol och glitter och snö i ko-hagarna. 


Rådjuren, som knappt syns på bilden, var ute och njöt i det fina vädret, de med. 


Och till sist kom det bästa - tussilago! Och vet ni? Därmed har starten gått. 
Nu kommer det bara rassla till. Årets allra vackraste tid har börjat. 


Hemma igen! Lade mig på bilens motorhuv och pustade ut. 




Elias hade vårkänslor och ville mecka med hojen. 


Vi cyklade bort till Röda Korset och fyndade lite barnböcker, 
två vackra spetsar och en jättefin höna. 
För snart är det påsk, och då kommer vi väl äta ännu mer perfekt kokta ägg. 

(Jag kommer att tänka på Elfi när jag ser en höna. 
Glömmer aldrig när barnen kom hem från dagis och 
berättade att fröken Elfi hade haft fjädrar i stjärten och 
suttit och ruvat deras dinosaurieägg, hahaha)