fredag 25 mars 2011

En riktig SUR-DEG

Fredag eftermiddag, hårt träningspass avklarat och jobbet likaså. Kan det bli bättre?
Nu väntar en eftermiddag med kidsen och en "fredagsmys-kväll".
Kommer garanterat bli sittande 
med datorn i knät och finslipa mina 2,5 timmars spin-insatser
i morgondagens Spin of hope. 
Gläder mig till denna dag. 


Här står Nikis surdeg och surar. 
Undrar om man kan hoppas på hembakat Levainbröd redan idag? 


Nån sorts sallad blev det till lunch. 
Vitkål, fänkål, salladslök, gurka, tomat, avocado, feta och cashew.
Riktigt fin olja är viktigt, rödvinsvinäger, flingsalt och nymalen svartpeppar.



Förutom PUKKA-the, som är i en klass för sig, gillar jag även FRIGGS ekologiska. 
Just roiboos är en favorit. 

Tänkte visa några favoriter ur bokhyllan:


Jag och barnen brukar ta fram yogamattor och den här boken. 
Sen freestylar vi loss på matorna. Jag förvånas över hur intresserade de är. 
Bra och rolig bok som går att använda som grund för gemensam yoga-lek.  


Snygg och mycket inspirerande bok om levande föda. 
Man måste ju inte gå "all in" - det räcker långt att bli inspirerad.


Snygg bok med bra layout och inspirerande innehåll. 
Inga konstigheter; en bra introduktion till mer grön & raw livsstil
som även välkomnar den gyllene medelvägen. 


Fantastiskt bok, så hysteriskt kul. 
Bästa partytricket nånsin? 


När jag vill skratta läser jag den här. Sjukt kul helt enkelt. 
Funkar såklart bäst om man redan sett serierna och nästan kan dem utantill....