onsdag 2 mars 2011

Dags att fylla år!

Jag tycker man kan berätta att man fyller år.
Jamen, det är inte självklart att alla håller reda på det.
(Iofs, med FB är det rätt enkelt nu för tiden, men ändå)
Det blir så tråkigt om man har umgåtts med någon och
glömt uppmärksamma denna / denne.

Jag fyller år i morgon. Så!
Trettio-nånting.
Jag tror jag har bestämt att alla mina kommande födelsedagar kommer vara
trettion-nånting, om det så blir trettio-sjutton.
Jag har alltid beundrat 30-årsåldern. Från det jag var liten, tyckte jag att
vuxna i denna ålder alltid verkade vara till sitt bättre. Så jag förblir gärna här en stund till.

Det är inte så spännande längre, att fylla år.
När jag var liten HATADE jag att folk sjöng för mig. Ändå envisades de med att komma och
sjunga varenda år. Fast det så klart, när sjungandet var klart, var det ju jättekul med presenter.
Tårta är en annan grej jag aldrig gillat. Hua. Fast det fick jag ändå varje år.
Fina familj som ville uppvakta en sån argbigga.

En sak jag i alla fall önskar mig i år är det här:


Pannkakstårta! 

Och om nån absolut undrar så vore det ju jättekul med en ny, grym kamera, en reparation av min overlock-maskin, en knallgrön väska i skinn, lagom stor & lagom mjuk, de där supersnygga bruna kängorna, en hel del nödvändigheter från Lancome & Chanel, ett laddat presentkort från IKEA.....

Nä, men pannkakstårta blir bra :)