torsdag 4 april 2013

Oj vad bra

Igår fick jag ett litet unikt tillfälle
att vara med på Niki pass. Alltid annars
går vi liksom i skift - när han har barnen
har jag jobb eller pass och vice versa.
Men igår tog mormor och morfor med
alla tre, eller alla fem, Gunnars tjejer med,
på cirkus i byn. Då passade jag på att
gå på Niki core och sedan yinyoga.

Det som slog mig var vilken enorm
kunskap Niki lägger ner i sina pass.
Det är vetenskaplig grund i allt han gör
och det märks. Istället för de "coolaste"
övningarna från youtube, som knäcker
vem som helst, men är tveksamma i sin
nytta, var passet från början till slut fullt
av riktigt bra övningar som ingen kan
ta skada av; tvärtom. Säker och givande
träning.

Yin är ett pass som jag brukar leda själv.
Att placera sig på andra sidan av ledarmattan
är en helt annan sak. Där kan man totalt släppa
taget och bara bli "omhändertagen" som det känns.
Timmen försvann fort och kroppen blev
helt varm, skön och totalt avslappnad.

Otroligt vilka bra pass vi har på form,
tänkte jag!