söndag 7 april 2013

En dag för bara oss

För ett tag sen fick vi världens gulligaste mail:


"En liten julklapp till mina sköna chefer;)

Jag kände att jag verkligen ville ge er något i år, något som visade hur glad jag är över att få vara en del av formfamiljen. Jag funderade på att köpa något fint till ert nya hus, men ni har så bra smak så det vågade jag inte. Då tänkte jag att jag skulle baka något, sen kollade jag in Annas blogg och insåg då att ni nog redan har skafferiet fullt. Tillslut kom jag på det, något som ni antagligen har för lite av; tid för varandra. Därför skulle jag vilja vara barnvakt åt era små guldklimpar någon kväll, så att ni får chansen att göra något kul ihop bara ni två."

Det är kanske den mest omtänksamma gåvan och brevet jag nånsin fått. 

Igår, efter en rätt lång påklovsvecka, var det dags. Vi fick barnvakt i TOLV timmar - 
hur shysst är inte det, av nån som inte har tre AKKKTTIVA barn själv. 


Efter en powersmoothie, stack vi till Stockholm
och favoritstället yogayama. Eva E är min absoluta
favorit när det kommer till yogainstruktörer. 
Hon delar med sig så enormt mycket. Hon är 
väldigt ärlig i sitt utövande och har alltid ett tema
för passet, som på nåt mystiskt vis synkar perfekt
med hur jag känner mig. 



På yogayama känner jag mig alltid välkommen och väldigt
avslappnad. Passet var en enormt utmanande och svettig historia 
på temat att utmana sitt ego och med frågan "Who am I" 
med sig under passets gång. 


Efter ett 90 minuter långt, svettig och stenhårt pass
som fick mina ben att bli till geléhallon, avrundade vi med en 
ekologisk brunch i världsklass. Även den en favorit. 







I shopen finns det fina saker. TräningsT-shit tex. 


Eller det här, doftljus fritt från stearin, paraffin,
parabener och annat, som man även kan massera med. 
Jag gillar doftljus som sprider en svag och naturlig doft. 



Hur bra? Ett soyaljus med en kartong som 
man blöter upp och planterar för att få en massa fina blomster. 



Sen strosade vi runt på stan hela resten av dagen, från Östermalm
via gamla stan bort till Söder, genom de gamla kvarteren, bort till 
Gryningen, Nikis favoritbutik med extremt hälsosam kost. 

Det blev en lång och fin dag tillsammans, bara vi. 
Tid som är absolut nödvändig för småbarnsföräldrar, 
för att komma ihåg hur det var innan the kids, 
när man bara hade sig själva och varandra.

TACK SNÄLLA, GULLIGA, RARA, 
OMTÄNKSAMMA, TAPPRA OCH UNDERBARA 
BARNVAKTEN! HOPPAS DU ÖVERLEVDE
DAGEN UTAN STÖRRE SKADA ÄN BLÖDANDE
ÖRON :)