söndag 14 april 2013

Bra tryck!

I fredags rev vi av ett kanon-bra spinpass
tillsammans på lunchen. Det var sååå bra och
så givande. Intervaller av klass varvat med etapper
strax under laktat-tröskel (mjölksyra).

I går när det var dags för löpning, ville jag
ha en skön mil i ett jämnt och lugnt tempo.
I vanliga fall springer jag utan musik -
jag tycker det är skönt att låta tankarna
vandra. Igår valde jag dock att ta med mig
mn spinlista från i fredags i lurarna. WOW vilken
skillnad. Frågan är om det jag brukar ägna mig
åt är så bra? Jämfört med gårdagens pass, är det
vanliga ett jäkla ältande som inte leder nån vart.
Nu var jag pushad, pigg och glad hela tiden
och fick precis som jag ville - en underbart skön
runda på 11 km med de två snabbaste kilometrarna
sist i rundan. Igen tackar jag runkeeper för den bästa
peppningen ever! OBS att jag detta skedde med
resterna av den GRYMMA träningsvärken från
Ylva Bergs tabata-pass i torsdags!


Nu funderar jag på att dra ut med
Knivstas härliga cykelgäng på något de kallar för
"en lagom runda med fika-paus". Låter
ju hur trevligt som helst :)