tisdag 19 juni 2012

Semesterlängtan utebliven

Jag har ingen direkt längtan till semester.
Hur märkligt är det?
Ingen känsla av att "Nu äntligen får jag ledigt".
För jag är rätt nöjd just nu. Trevligt att jobba,
jag trivs. Kunder, klienter, patienter. Unika möten
och positiva vibbar. Härlig årstid som gör det lättare att leva;
mindre kläder att fundera på till mig och familjen.
Enklare att träna ute. Enklare att bara vara.

Jag har en dröm om att inte lägga hela krutet på 
sommarledigheten, utan mer hitta en skön känsla
året om, och sprida ut semester över hela året.

För jag är less på att livet ska levas under tio veckor
på sommaren. Pressen blir för hård på att dessa veckor
ska bli allt det som inte blev under resten av året.
Om det inte var för den där detaljen att livet blir mera liv,
när det grönskar och värmer och växer och frodas.
Hela landet lever ju upp på sommaren. Uteserveringar, happenings,
auktioner, konserter, festivaler....

En semester per kvartal vore bra.
De där inslagen här och var i vardagen, ger så mycket!
Däremellan vore det perfekt med mini-semester,
typ en weekend här och var.