torsdag 21 juni 2012

Igår var en lättjobbad dag. 
PT-passen förlades utomhus, i strålande sol och sommar. 
Så himla härligt! 

Vi gick igenom sommarens super-effektiva träningsprogram, 
ett sånt man kan göra i stort sett var som helst; 
på resa, på en strand, på en balkong...anywhere. 
Inga redskap behövs, ändå ett riktigt effektivt pass
för att hålla styrka, core, spänst och förbränning på topp. 


På kvällen var det dags för sista delen i fördjupningskursen
i yoga. Denna sista gång, tittade vi på vad forkningsvärlden hittills
kunna påvisa för effekter av yoga. Det är är nästan magiskt vilka
effekter regelbunden yoga kan ge. 

Som ett minne av kursen, och en påminnare om allt vi gått igenom, 
fick man ta fram sin kreativa sida och pärla ihop ett yoga-armband. 


Det har varit spännande och lärorikt att ha den här kursen.
Framförallt att det varit en kurs, med mer möjligheter att få in variation
och djup och bredd. Dels prata mer om vad yoga är, dels känna på flera 
typer av yogapass och handgripligen ge riktning till övningarna.

Jag tycker att jag har lärt mig otroligt mycket genom de diskussioner
vi haft och de responser jag fått på kursens innehåll.  
Genom att höra vilka frågor som uppstår och hur kursinnehållet landar hos
deltagarna, har jag förstått mer yogans resa. 
Jag tackar Anette B som är upphovskvinnan bakom kursen.
Vad bra det blev :) 

Hemma väntade det här: 


Idag är en "runda-av-dag." Dags för summering och avstämmning. 
Lite pappersjobb. 

Klockan 14.00 i eftermiddag är det avslutning / uppvisning
för dancecamp-barnen. På Ängby park. Kom och titta vet jag - de är grymma!