lördag 8 december 2012

Igår fredag var en dag utan stopp. 
Började med att jag av misstag snoozade
en halvtimme och sen fick väldigt brått till jobbet:
upp, duscha, dra! Gjorde kaffe på form och hann
precis ta av en kopp, innan jobbdagen började 07.00.
Sen var det faktiskt patienter och pass i en strid ström
hela vägen fram till klockan sex. På det där sättet så att man
inte riktigt har tid att äta utan får ta en proteinshake i farten. 

Jag älskar såna dagar! Full fart.

Dagen avslutades med ett specialpass för en grupp
från Danske Bank Uppsala. På uppdrag av en hängiven 
formare, ledde jag gruppen igenom först ett halvtimmes spin och 
sedan ett yinyoga. Det är speciellt med företagsgrupper, 
jag tror det är väldigt bra och utvecklande att göra något helt
annat tillsammans; ha en annan dresscode och gå utanför sina
vanliga roller. För min del är det alltid en utmaning, en rolig sådan, 
att under endast en timme hinna connecta med alla deltagare. 
MItt mål är så klart att nå var och en och plantera ett frö av 
nånting, som förhoppningsvis får växa och gro under tiden för följer. 
Kanske en tanke om vad hälsa och träning är för den personen, 
en vilja att få mer balans i livet, anta nya utmaningar, etc. 

Efter denna dag i 180, hade jag verkligen förtjänat en riktigt god
middag, tyckte jag. Tyvärr fanns inte tid för detta. Dagen liksom 
rusade vidare. Hem, duscha, en bellini i farten och sedan vidare
till en väns mingelparty med salsakurs och latino-club. Middagen uteblev
tillförmån för mera bubbel och timmar av dans. 

Kom hem vid tre tror jag, och idag undrar jag hur denna dag kommer
te sig? Helt klart förtjänar jag att 1) äta nåt! 2) ta det lite soft.