torsdag 13 januari 2011

Vissa dagar finns det mängder att skriva om.
Andra dagar är det tomt. Eller fullt? Fullt upp med annat.
Då blir det som kommer upp i huvudet mest:
"Idag har jag gått upp, klätt på mig, lämnat barnen på dagis, tränat, osv..." Hur kul är det?

Så här kommer det:

Även vi har kommit in i rutiner igen,
efter tre veckor av jul, nyår, mellandagar & o-rutin.
Gå upp i tid istället för att sova som små grisar.
Klä på kläder, äta frukost, komma iväg till skola & dagis i tid,
komma till jobb i tid, komma till pass i tid och slutligen gå å lägga sig i tid, för att orka gå upp i tid....

Nä, jag är ingen rutin-lover! Inser att det finns fördelar, inte minst för barnen.
Men själv blir jag helt tvärtemot när saker är "samma-lika" och går som på räls.
Det måste hända något som bryter av då & då, tycker jag.
Nya intryck och upplevelser ger nya tankar och lösningar.

Sitter och tittar i vårens kurskataloger och funderar över hur mycket
nytt & oväntat som skulle inträffa i livet om jag anmälde mig till, tja,
en språkkurs, en kurs i navigation till sjöss, eller varför inte
en nybörjarkurs i aukustisk gitarr?

Kul och tacksamt att komma igång med naprapati
och ta emot patienter igen, efter lite uppehåll över jul.
Fantastisk variation av människo-möten och tillstånd.
Jag känner mig glad och stolt över att kunna hjälpa.

Glada människor, deprimerade människor, gamla människor, unga människor,
gravida, utarbetade, sjuka, friska, starka, svaga....
Alla sorter behöver hjälp med kroppen.