torsdag 6 januari 2011

Ett jäkla humör!

Idag vaknade jag på ett jäkla humör! Arg och irriterad. Frustrerad.
Ingen direkt orsak, bara arg.

När jag blir riktigt arg vill jag ha sönder saker.
Det är ju ingé bra.
Någon föreslog att jag skulle skafa en box-säck för ändamålet.
Men det är inte alls så. Jag vill inte slåss och jag vill absolut inte göra nån illa.
Jag vill bara ha sönder saker. Typ kasta ett glas i marken eller så...
Konstigt!

Idag var jag inte arg på det sättet. Bara väldigt tråkig att vara i närheten av.

-"Kom ner till form och kör ett gris-pass och få ur dig skiten", föreslog Maria.
Det lät ju som den bästa idéen nånsin. Sagt & gjort, på med träningskläder.
Det kändes bättre redan då.

Nere på form blev jag stående en timme och bara pratade med Maria. Kul! Skönt.
En MASSA folk var det där. Trevliga människor som tränar & rör på sig.
Sånt blir man också på bra humör av.

Sen körde jag ett riktigt kort & hårt pass med "seven ups". Svettigt och jobbigt på gränsen till olidligt.

Sen hem och äta en lunch som absolut inte var någon "bal på slottet", utan ägg + "hänt i veckan" = omelätt.

Ja, och nu känns det riktigt bra! Det arga har blåst bort och kvar finns en skön och darrig känsla i musklerna samt en varm känsla i bröstet över att det finns så många fina, kloka och trevliga människor inom räckhåll :)

Tack.