torsdag 20 januari 2011

Inspiratörer att vara stolt över

I tisdags skulle jag gått på morgon spin-core med Jenny. Kläderna var framlagda, klockan var ställd, allt var förberett. Jag gick till och med upp och drack kaffe. Men sen kom han, guldklimpen, marsipangrisen, bayonneskinkan, Elias. Han kröp upp tätt intill mig med sin lilla, varma och mjuka kropp, kramade om min hals och sa;
- "Mamma, bästa kompis". . .

I stället blev det löpintervaller på kvällen, på löpbandet på form. Tack och lov för löpband vintertid, slippa sladda runt ute i mörkret på isigt, knaggligt och hårt underlag.
30 minuter "hill" och sen 4x1 minut tempointervaller. Precis när jag var klar, började afron. Jag frågade Sandra om det var ok att jag var med i bara en kvart, hade inte mer tid.

Oj oj oj vad kul! Sandra, hon är helt fantastisk hon. Den rörelseglädje och självklarhet hon förmedlar, skulle få den mest stressade och nedstämda att bli så där härligt stört-skönt glad och avspänd som man bara blir av just afro. Det slet i hjärtat att gå därifrån, men när jag gjorde det så kände jag mig stolt. Vilken kvalitet vi har på form. Afron med Sandra är ett strålande exempel på det. Riktigt bra träning för kroppen, som samtidigt är guld för själen och förmedlas av en riktigt stjärna. Mmmmm :)

I går onsdag fick jag fördelen att vara med på Christoffers Tabata-pass. Samma sak där - kanonträning! Bättre än så blir det inte. Bra, enkel uppvärmning, ett pass som känns som en käftsmäll, precis som det ska vara, och en kort nedvarvning och stretch på det. Lika intensivt stenhårt som passet var, lika snabbt var det över. Kvalitet rakt igenom.

Sen var det dance med mig och de mina och efteråt yinyoga som var fullbokad. Dance var en riktigt fullträff igår. Musiken pumpade och följde alla våra moves. Energin var hög rakt igenom. Bara helt underbart. Yinyogan träffar en på djupet, har ni märkt det, ni som går? Djupet av musklerna och djupet av en själv. Även där, riktigt superkvalitet på träningen, om jag får säga det själv.... ;)

Idag har jag varit besökt forms personel trainer advanced Daniel. Nytt program att utmana kroppen med.
Skickligare och mer lyhörd PT tror jag inte att det finns. Jag är, efter endast fem veckor, sanslöst nöjd med valet att anlita en egen personlig tränare. De resultat jag fått, på så kort tid (både i veckor OCH tid per träningspass) är värt vad som helst!

Med hela detta inlägg vill jag säga en enda sak:  jag är STOLT över de fantastiska inspiratörer som jobbar på form :)