fredag 19 oktober 2012

Places

Fick just ett sms från min Mamma. 
Hon berättade att hon mådde som en prinsessa
på Hilton Hotell i London. Arbetsveckan slut för
henne och nu skulle hon på date - 
möta upp med Pappa på Picadilly cirkus. 
Vad mysigt! 
Vad glad man blir för deras skull :)


Picadilly - har du varit där?
Jag har. Det är nåt mycket speciellt med att 
vara på sådana kända platser tycker jag. 

Första gången jag var i London var när Pappa tog med mig och 
Gunnar dit på ett höstlov. Vi åkte båt. 
Jag var femton tror jag, kaxig som ingen annan. 
Vi gick på Carnabystreet och jag fick en svart skinnjacka av 
Pappa som var (är) coolst i hela världen. 
Och vi var på National gallery och vi strosade i
SOHO, köpte Levis 501 vintage på loppismarknad
och åt fish´n chips
i tidningspapper och det var riktigt, riktigt mysigt!

...


I nästa sms bestämde vi, Mamma och jag, att vi skulle åka till 
Köpenhamn över Alla Helgons. 
Mysigt, det med. 


Jag tror att man behöver täta avbrott för något
helt annat än det som vanligen händer  måndag-fredag. 
Jag älskar mitt jobb och brinner verkligen för det jag gör. 
Just därför ger det mig så mycket energi och kraft att 
komma iväg, uppleva, se något nytt, testa något annat. 
Köpenhamn var länge sen. 
Nu ska jag leta upp nåt riktigt bra träningsställe där :)