söndag 7 oktober 2012

Ge för att få

En sak som framstod kristallklart under träningsveckan i Kroatien
nu för några veckor sedan, är att man INTE får mer energi av att vila
sig till den; tvärtom. Mer energi kommer när du ger / använder mer energi. 
Det är helt säkert!

Vi gick upp tidigt och var aktiva som tusan under dagarna,
med tre intensiva träningspass om dagen och långa, branta
promenader däremellan. Detta dag, efter dag efter dag. 
Man borde blivit helt slut? Istället fylldes man med mer och mer
energi. Blev piggare, gladare och mer fylld av liv! 
Det blev så tydligt att den där inbillade tröttheten man 
känner av hemma; "åååhh, jag är så tröööööttt, måste ligga
i soffan en stund, oooorkar inte träna idag", bara är skit. 
Bullshit believes. 

Hemma i vardagslunken tar jag med mig det här, så helgen har 
varit full av liv och rörelse, och av det blir man piggare och gladare :)

En triatlon-helg blev det, kom jag på. 
Cykling i fredags med fina 45 minuter spin på lunchen. 
Svettigt och möljsyrastinnt - fint!
Terränglöpning i Knivstas lerigaste diken och hagar i Lördags fm, 
med påföljande styrka på form. 
Idag; 3000 meter sim i Fyrishov. 

Gläds med alla som genomfört Tjurruset i Lördags, 
genom buskar och snår, genom floder av lera. 
Gläds med MTB-gruppen som var på mys-cykling i dag, 
med skogs-grillning i höstsolen. Där hade jag gärna varit med. 

Nu väntar andra veckan i Oktober och jag har börjat 
planera Halloween-fest och en Thanksgiving-fest lite senare, i November. 
Måste maila Amerika-vänner och fråga efter recept....


Lekparkshäng; jag gillar bilden med skugg-pojken.


Träden börjar gulna. Vackrast är lönn,
men kastanjebladen är också underbara. 


Jag är glad för min varma jacka. 
Äntligen hittade jag den jag ville ha. 


Löpning över stock och sten; i hagar och skogar. 
En stund i solen utanför form, funderandes på
om vi släpper in såna lortgrisar?


Att stretcha just på den där platsen, i solen...


Idag, 3000 meter på fyrishov. Hittade inspiration
i mina gamla träningsdagböcker. 
6x50 v-f-s-h; vad fan som helst, 
4x75 arm-ben-sammansatt, 
3 x (200 arm - 2x100 ben 3x50 fart 50 bad)
12x50 fart
100 avbad


Sen en stund med fika och dator i gymnastikhallen...


...under studsmattorna, kikandes på alla fantastiska 
gymnaster och i synnerhet min fina Oliv. 
Den där träningshallen är en enda stor inspirationskälla.
Gå dit och titta - man blir helt tagen!


Till sist - söndagmiddag hemma hos mor och far. 
Nybakade bröd i lerkruka till grönsakssoppa,
currygryta (min favvo) med fläskkött och mandlar serverat med ris och vitkålssallad, 
hembakad äppelpaj med vispgrädde.