fredag 24 februari 2012

Första och sista

Idag fick jag köra första och sista passet på form.
Första passet; spin 6.30-7.15 iställer för Gunnar
och sista passet dance, istället för zumba med Soledad
klockan 17-18. Härligt ändå, när man kommer ur sängen,
att glida ner till form på cykeln, tidigt på morgonen.
Härligt att redan kl 7.15 vara klar med dagens träning.

Det var roligt att vara tillbaka till jobbet, kände jag.
Med tanke på att vår sportlovsvecka varit underbar, är det
ett fint betyg till mitt jobb, får jag säga. Kul att träffa patienter;
behandla och ta stora och bra kliva framåt mot välmående och smärtfrihet.

Sen åkte jag på att ta sist-passet med.
Det blev en svettig timme. Men jag kan ärlig säga att det är en glädje att
få avsluta fredagen med ett extrainsatt dance. Det är bra kul!
Att vi alla som är med, får träning i kondition, koordination, närvaro, spänst och snabbhet
på köpet, är bara bonus.