måndag 6 februari 2012

Det kan ta ett tag...

Super-peppad av helgens föredrag av JP Sears om holistisk hälsa
och bra näring, har jag nu bestämt mig. Jag ska; måste, bli bra på att laga
hälsosam mat på ett snyggt och gott sätt.
Så där som Niki gör.

Nu har jag just hållit på i en timme med kvällens middag.
Ugnsbakad torsk penslad med olivolja, vitlök, citron och ingefära.
Till det en sallad med linser, rödbeta, avocado, blomkål, cachewnötter mm.
Nyttigt; absolut.
Hur det smakar orkar jag inte tänka på på,
för det ser absolut inte gott ut!
Det ser absolut inte klokt ut.
Inte alls så där läckert som Niki alltid fixar.

Hemma hos oss funkar det så här:
Niki lagar extremt nyttig, god och snygg mat som jag äter.
Jag är grym på att baka bullar, kladdkakor och såna där saker.
Som Niki äter.

Men nu ska det alltså bli ändring på det.
Övning får helt enkelt ge färdighet.
(Stackars barn...)
Men det kan ta ett tag!

Dessutom pratade JP Sears så otroligt mycket skit om gluten,
så nu vill jag testa att ta bort det helt i 60 dagar ock notera vad som händer.