torsdag 23 februari 2012

Bye bye

Idag for vi hem
men jag vet redan nu att denna vecka blir en att minnas! 
Jag tror att den här veckan, precis som många andra fina stunder, 
liksom växer med tiden. Och eftersom den redan känns idyllisk, 
så vet jag att vi kommer prata om Idre-veckan länge. 

Det gör gott att komma bort och leva Simple life ett tag. 
Allt är greppbart och inga större problem behöver lösas. 
I stugan finn 6 st koppar och 6 st tallrikar. När de är diskade är det klart. 
Upp - äta gröt - ut i backen. Åka, åka åka. 
Äta och dricka varannan timme så att vi inte faller ur 
(Sannas ord som jag lånar för det låter så kul, hihi). 
Hem - äta; igen! Sova. 
Åsså samma visa nästa och nästa dag. 

I min själ;
den friska luften som nyper i kinderna.
Hettan om kinderna när man kommer in i värmestugan. 
Utsikten, herregud, utsikten. 
Det djupa, djupa vita. 
Ljuden av skidor som frasar mot snön. 
Stillheten. 
Solens rodnande sorti över fjällvärden. 
Barnens glädje och energi i backarna.