lördag 9 april 2011

L.S.D - learn to love it

Long
Slow
Distance

Så inspirerad av boken "Born to run"
och tanken om att längre löppass inte skall
"genomlidas" utan att det handlar om att 
hitta en njutbar nivå som går att hålla länge,
stack jag ut på ett lite längre pass idag. 


Men hallå - vad händer i naturen? 
Backarna är ju fulla av
finaste blåsippor. 
Fint!


Resten av naturen är bedövande vacker den med. 
Allt vaknar till liv nu. Det är så vackert. 
Min favorittid på året. Om jag kunde, skulle jag göra
våren dubbelt så lång. 


Kohagarna vid Eggebyholm. Helt snöfria nu.  


Löpningen gick lätt och bra redan från start idag. 
Bara att hålla farten och njuta av turen, med andra ord. 
Jag sprang runt sjön, alltså 16 kilometer. 
Sista kilometrarna in mot Knivsta kändes ändå benen som gelehallon, 
efter några backar med vinande motvind. 
Underbart helt enkelt!