måndag 4 april 2011

Jag tar tillbaka....

Jag tar tillbaka det där om att det minsann inte 
är någon semester att VABBA tre små sjuka barn. 
Vi har haft en fantastisk dag tillsammans! 
Mycket tack vare att de frisknade till ordentligt under dagen. 


Jahapp! 
Tre barn utslagna i soffan OCH 
jag har haft mina patienter. 
Vad nu? 


Jo men plommon-paj!


Kaka:
75g smör
0,5 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 ägg
1 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 tsk bakpulver
ca 8 st plommon

Fyllning:
1/2 dl socker
1 dl kesella mager kvarg
1 ägg
1 dl hasselnötter
Rivet skal av 1 citron

Rör socker och smör vitt & pösigt. 
Blanda i ägg och sist vetemjöl blandat med bakpulver.
Häll ut i en form smörad och bröad med kokos. 
Skiva plommonen och ta ur kärnorna. 
Tryck ner i smeten och förgrädda i 15 min i 175 grader. 

Rör ihop kesella, ägg, socker, grovhackade nötter och skal från citron. 
Häll över kakan och grädda i ytterligare 20 minuter tills kakan fått fin färg.  


Pudra över med florsocker och bjud in nån du gillar att fika med. 


Sen var alla så pigga att vi kunde gå ut en stund.


Eftersom våren är i antågande, satte vi ner blommor i jorden. 




Påskkort från en sjukdag.


Här har vi Elias alster av näs-målningar. 
Snabb, effektiv & uttrycksfull....