lördag 16 april 2011

2 fokus

Så var det lördag igen. 
Den här veckan har jag träffat många intressanta människor. 
Alla människor man träffar, har ju alltid något mycket spännande att berätta. 
Stort som smått. 

Bland annat har jag träffat på tre personer som alla jobbar med att komma 
först till olycksplatser och ta hand om medmänniskor som råkat illa ut. 
Jag är full av beundran över deras val i livet och att de orkar. Och vågar.
Själv blir jag lätt illamående bara av att höra om deras vardag, 
och är nöjd med min tillvaro ved helt andra förutsättningar. 

Två saker tar upp stort utrymme just nu:
Kroatienresan
Valloxen runt

Varje gång vi ses och har möte kring resan, 
känns det bara så otroligt kul och bra. Det kommer bli en fantastisk vecka, 
och vi längtar så till att få genomföra. MÅSTE laga min systemkamera tills dess. 
Just nu fotar jag bara med Iphone. 


Morgon-utsikt från Nikis föräldrars hus. 
Apelsinträdet i förgrunden
och viken och resten av ön i bakgrunden.
Längst bort på den illa kullen, ligger kyrkan Sv Nikola, 
dit vi kommer promenera och köra yoga.  

Valloxen runt-mötena triggar mina tävlingsnerver och ger mig puls bara av att 
prata om det. Skall som alltid bli superkul. Det är en intensiv dag då 
jag är helt fokuserad från morgontill kväll. 
I år har vi valt att lyfta tävlingen till en ny nivå, 
genom att dels lägga till en "erkänd" tävlingssträcka, 
nämligen en halv marathon, 21 km. 
Dessutom har vi tagit in ett riktigt bra chip-tidtagningssytem.    


Karin Cervenka njuter av löpningen med lätta steg. 

Som alltid kommer fokus under Valloxen runt att ligga på GLÄDJE mer 
än prestation och tider. Bull-kalaset i mål
och alla fina priser från ortens företagare,
gör dagen till en fest!