söndag 6 februari 2011

4-ishov

För precis en vecka sen var jag färdig.
Färdig med Nike-helgen efter att ha jobbat fredag, roat mig lördag & söndag, bott på hotell dessutom städat undan efter hela balunsen.
Också FÄRDIG i kropp och själ; inifrån och ut, utifrån och in.
Så trött, slut, värkande och öm.

Idag är det söndagkväll igen, och jag är inte alls trött :)
Så oerhört skönt en med fri helg.
Efter att inte kunnat träna alls måndag, tisdag, onsdag & torsdag pga en uppsliten gammal "krigsskada",
var jag lycklig som ett barn på julafton över att allt funkade i fredags.
Ett fantastiskt muskelpass med kommentarer som "vidrigt" etc efteråt, gav mersmak.
Några intervaller på löpbandet och två korta styrkeintervaller kändes mer än bra.

På lördagen dags för årets första jogg ute, en Alsikerunda fick det bli.
Tyvärr fick det bli gå-springa, då skadan gjorde sig smärtsamt påmind. Men, fint väder och fågelkvitter :)
Avslutade löprundan inne på form med två styrkeintervaller. Skönt!
Kul att se så många där på en lördag; Johan och Kristina bla; Åsa med sällskap och många fler.


Idag har vi varit på kalas på fyrishov för att fira Nike som fyller 4 år. Mys! Bad, hopp, sim, tårta, fika, bastu, ut, slut.


Alltid när jag kommer dit, dyker tusentals gamla minnen upp; jag är ju uppväxt där, i 50-metersbassängen. Jisses så många timmar jag spenderat i den poolen. Fram och tillbaka, på längden och bredden. När jag började träna på fyris, gick jag i femman, och bassängen hade ett stort tält över sig vintertid. Man gick till bassängen i en tältkorridor genom en luftsluss på slemmiga, gröna mattor. På våren togs bubblan av i Maj. Då var det KALLT att träna. På hösten sattes den på i September. Då var det också KALLT. Men på somrarna var det härligt att träna utomhus i sol och vackert väder. I alla fall är det så jag minns det; sol och fint och alldeles underbart!


När jag slutade simma på riktigt, gick jag i tvåan i gymnasiet. Allt som hänt från det jag började till det jag slutade är något jag är oändligt tacksam för. Alla vänner, upplevelser, lärdomar och resor. WOW!

Idag kom jag att tänka på det enda dopingtest jag varit kallad till. Jag, min kompis Eva och även Tessan. Ja, ni vet, Alshammar.
Kissa i mugg medan någon tittade på. Det gick fint för mig. Men inte för Eva, hon hade just varit på toa.
Doping-teamet bjöd på öl för att man skulle bli mer kissnödig. Så där satt vi i en och en halv timme, längst bort i simhallen, där vattnet från bassängen skvalar som allra mest ner i kantrännorna, och drack öl och pratade om allt mellan himmel och jord, mest killar, och väntade på att Eva skulle bli kissnödig.
Ett ganska fint minne; ett av många.

Men titta här då. Är det inte våren som är på intåg?