lördag 21 april 2012

Den fantastiska dagen

Det blev en fantastisk dag!
Först ett vinyasa-yoga med fantastiska Eva E.
Kanske det bästa yoga passet hittills för mig.
Men andningsövningar, chanting, utmaningar och
avslutningsvis både handstand och headstand.
Efter den inledande, tysta delen med andningsövningar
och meditation, när den mer flödande, fysiska delen
tog vid, satte hon plötsligt på MIN FAVORIT:
Van Morrinsson! Föst "Whenever God shines his light on you";
min allra, allra bästa. Sen fler favoriter. DET STORA LEENDET
spred sig över mitt ansikte och jag kände mer än nånsin
för att testa mina gränser och känna!
Under avslappningen på slutet, driftade jag bort, iväg till jag vet inte vart.
Never-neverland?
Efter 1 timme och 45 minuter, en dusch och en najs smoothie.



Vidare från Jungfrugatan på Östermalm, via Kungsan där det just börjat
gå över från knopp till blom; fantastiskt, till slussen och bort mot söder.
Gamla stan har flyttat utomhus och det kokar av folk
på gator och torg; i gränder och i butiker.
Götgatan i solsken med allt vackert folk och mysiga små ställen,
bra span på alla snygga, trendiga söder-pappor, med en liten bebis
i bär-sele på magen, som accessoar.
Vidare till "Anna-Lenas" butik;
Gryningen.


Blir glad av!


Nybakat!
Ett levainbröd och ett valnötsbröd. 
Inte LCHF. Inte detox. Bara härligt :)


Från knopp till blom. 



Ristretto. 80/20, men ändå. 


Glöm inte bort mig. 


Torghandeln blomstrar. Och doftar gott!


Det finns mängder av eko-godis. 


Alternativ till strösocker.


Inte nutella -> rawtella. Raw och vegan. Och eko, såklart :)


Man blir ju förtjust, eller hur?


Fint att tvätta barnens hår med schampo och balsam fria från gifter. 
Köpte även bra tandkräm till kidsen. Från Urtekram. 


Te-utbudet tar aldrig slut... Skaffade ett Ayurvediskt Pitta-balanserande te. 


Folkungagatan - för er som undrar och vill dit. 


WOW!!!
En hel butik fylld med det bästa av det bästa av alternativa,
ekologiska, näringsfyllda, hälsosamma produkter.
Där blev vi kvar i kanske en timme. Som små barn i en godisbutik,
både Niki och jag. Vidare på söder, en sallad på puckeln,
vidare tillbaka till stan och hamngatan upp mot Mocco.
Smoothie på mocco och sen, faktiskt hem.