tisdag 17 april 2012

CIRKELPULS!

Igår var jag hemma med liten prickigkorv.
Elias har fått vattkoppor! Men han är ändå en rysligt pigg och glad
lite kille. Vi passade på att måla lite här hemma, han och jag.
-Går det bra Elias?
-Nä.
-Vaddå då?
-Jag e kladdig Mamma.
Jorå, det blir kladdigt när en fyraåring ska måla.
Men det är det väl värt?

Sen gjorde vi ett ärende i Uppsala och
passade på att lunch ihop och kolla in alla balla
leksaker på city gross. Elias höll på att tappa andan vid den här hyllan:


Så himla mysigt att luncha, småprata och gå på stan med
sin fina lilla favorit-kille; bara han och jag en stund. 
Inte var dag.

På kvällen gick vi till mormor för måndags-pannkakor. 
Mysig liten rutin. Alla barnen / kusinerna där. 
Mycket hög ljudnivå. 
Massor !!! av pannkakor. 

På kvällen hade jag turen att (nu kommer äntligen poängen med det här inlägget) 
få gå på Christoffers Cirkelpuls.  
MILDA MAKTER vilket pass! 
den som går på det regelbundet, 
kan räkna med maxade resultat på både styrka, kondition, uthållighet
och kroppsform. 
SÅ HIMLA BRA! 

Enkelt, genialiskt. 
Som PT kändes det, fast med ett extra plus - 
träningskompisar som peppar och inspirerar
bara genom att finnas där. 
Jag ska verkligen försöka göra detta till min egen måndags-lyx.