torsdag 8 december 2011

Svåra val...

Nu till det knepiga...
Val av färg & tapet.

Jag har en väldigt stark koppling till färg,
jag är synestet* http://synestesi.se/
Jag känner färger. Svårt att förklara men så är det.
Det är något speciellt med mönster också,
mönster i tex sifferkombinationer som får en
speciell känsla och även en självklar färg.
Ni som är som jag, vet precis vad jag menar.
Att lördag är röd, söndag är gul, måndag är blå osv...
Att tre är gul, fyra blå osv...

Anyway, tillbaka till tapeterna.
Jag undrar varför jag får för mig så mycket gul i köket.
Det är ju inte alls vad jag hade tänkt.
Vad är meningen med det?

Har kollat lite på tapeter och fastnat för
InTrades pip-kollektion:


Grön och skön. Alldeles underbar - som en prinsesstårta!


Den här ser så gammaldags ut. På ett fint sätt. 


Gult. Med fåglar och blommor. Men tröttnar man inte på så himla gult? 


Lite ljusare. 


Röd! Fin!


Allra finast är den blåa. Måste bara berätta för Niki varför den är så fin och bra.