söndag 4 december 2011

Sköna Söndag

Idag var jag nere på form och fick en massage av
Emma. Hon är så begåvad massör,
verkligen superduktig, fast hon inte hållit på så länge.
Fantastiskt skönt och avkopplande; välgörande.

Efter det blev vi kvar i receptionen en stund och
bara pratade om ditten och datten; Emma, Ylva, Anna-Lena och jag.
Så himla trevligt!
Och just de där stunderna är det bästa med form, tycker jag.
De där spontana mötena, då man får prata om det som man behöver prata om
just för stunden. Inga bokade tider, inga uppstyrda dukade bord.
Bara spontana träffar.

Anna-Lena och jag fördjupade oss i en diskussion och näring.
Vad är näring? Bortanför begrepp som kalorier, kolhydrater, proteiner och fett,
vad är det vi vill ge oss själva?
Och hur reagerar kroppen på vad vi närar oss med?
Lyssnar vi på det?
Oerhört spännande. Om det inte varit för att jag verkligen
var tvungen att komma hem med en present till kalaset som Maja skulle gå på,
hade vi kanske suttit kvar ett bra tag till?!
Två fina saker på en och samma dag.
På form.