fredag 23 december 2011

Kanske julens bästa?

Ooooh
My
God!

Det är här är såååå himla bra.
Kanske är just denna dag julens bästa?
Det brukar alltid bli något oväntat som blir det bästa och mysigaste,
sällan det självklara med klapparna, kalles jul och det där som var bäst
när man var liten.

Idag startade dagen med kaffe och pannkakor i lugn och ro.
Lite senare, en alldeles underbar löptur på ungefär en mil.
Mamma cyklade med som sällskap och vi pratade hela tiden,
om allt mellan himmel och jord. Så mysigt!

När vi kom hem från löprundan, stod Pappa i köket och lagade
julmat.
-"Kom och ta för dig."
Mmmmmm....
Nystekta köttbullar och nylagat rödkål efter en helt underbar löptur i duggregn.
Kan det bli bättre?

Sen hem och städa, städa, städa.
Niki anser inte att det är nödvändigt att städa till jul.
(Eller annars heller, haha)
Men det tycker jag.
Min kropp, min själ, hela jag behöver ha det rent och fint.
I alla fall ibland.
Framförallt till jul.
Herregud, städat extra fint till jul har väl folk hållit på
med sedan jesusbarnet föddes?

Så nu, efter flera timmars stor-städ, är det rent, fint och underbart skönt.
Klappar klara, maten lagad, träningen gjord. Ahhhh!

Niki, barnen och framor & farfar har varit på fyrishov och tokbadat under dagen,
så jag är dessutom hemma själv en stund, i detta tysta, lugna, rena och fina.
Helt enkelt underbart.
Lite jul, tillslut.