tisdag 6 december 2011

Att jag inte lärt mig....

Yoga, yoga, yoga.
Jag behöver yoga!
Har sagt det förut, men jag har visst inte riktigt fattat än.


Jag har haft trassel med och känt av min rygg sedan tidiga tonåren. 
Inget har riktigt hjälp, förrän jag träffade på medicinsk akupunktur, 
den sorts akupunktur vi Leg.Naprapater jobbar med på form.
Den är oerhört effektiv - ibland räcker det med endast 
en behandling á 15 minuter för att bli fri från smärta och värk. 

Men, när jag började träna yoga regelbundet, försvann
så småningom mina ryggproblem helt och hållet.
Och så länge jag håller i yogan, mår ryggen, och resten av kroppen
och själen, fantastiskt bra. 

Så kommer stunder då yogan av en eller annan anledning 
inte får tillräckligt med plats i mitt liv. 
Som ett brev på posten kommer även ryggvärk och stelhet. 
Tack och lov, finns akupunkturen. Så efter en kvart på behandlingsbänken, 
känns ryggen riktigt lovande.
Och jag har en plan för mer yoga. Igen :)