måndag 24 september 2012

Eko-trädgård

Under lägret i Kroatien hade jag privilegiet att få prata trädgård och
växter med en av landets mest intressanta landskapsarkitekter;
Sofia. Det är så kul, för hon är sååå duktigt. Förutom att hon är proffs
på det hon gör, har hon verkligen ett brinnande intresse för det allt
vad växter och arkitektur heter OCH ett miljö-tänk samt ett öga
för det udda och unika.

I alla fall pratade vi om hur man får fram en fin och personlig trädgård.
Jag vill gärna fixa en del saker hos oss, men det känns inte helt hundra
att åka till plantagen och köpa ut för tiotusentals pengar. Det höll Sofia
med om och sen fick jag en hel drös mer eller mindre rumsrena tips på
hur man odlar sin trädgård.


När vi flyttade in fick jag världens bästa tips från Sofia:
"År ett, observera!"
Det var bra. Nu vet jag mer och bättre vad som går att göra.


Så idag har jag grävt upp sticklingar från syrénbuskarna och anlagt en häck
vid det fula stängslet. Så kul att se hur det går. Kostnad: 0.- hittills.