måndag 10 september 2012

14 år

Idag är det 14 år sen jag och Niki träffades. 
Eller; vi träffades ju för femton år sedan, 
i första klass på Naprapathögskolan. 
Men det tog ett år, innan vi blev tillsammans. 
På naprapathögskolan har man måna lektioner; de flesta,
i underkläder. Så man vet vad man får, när man blir tillsammans
efter ett år på NPH. 

Sen dess har vi hållit ihop i vått och torrt, och i stort sett inte
varit ifrån varandra mycket alls. Det känns bra;
han är min allra bästa vän, den som känner mig allra bäst. 
Den som funnits där för mig alla gånger jag behövt det, 
med ett oändligt tålamod. Han är verkligen unik och egen,
precis som jag. 

Efter fjorton år, tre barn, tretton års gemensamt företagande och 
en helt galen massa saker tillsammans, 
vill jag bara säga tack, älskade, fina! 
Det blev nog rätt bra ändå - du & jag <3