torsdag 8 september 2011

Klokskaper

Ooooo så trött jag är idag.
Nu.
Är det hösten?
Eller är det alla saker som ska hållas i huvudet just nu?
Jag tänker på det nya huset dygnet runt.
River ur sidor ur tidningar, kollar in färger & tapeter, planerar och funderar.

Idag har jag fått promenera med barnen till skola & dagis;
lugnt & sakta i regnet. Jag tänkte att variation alltid är härligt.
De här första, höstiga regnen, känns bara mysiga.
Skönt med lite omväxling - något nytt.
Strax kommer jag längta ihjäl mig efter
något annat än de ständiga regnen.

Ungefär klockan nio, när jag lämnat alla barn, och själv var hyfsat
dyngsur, gick jag förbi Birgittakyrkan, där klockorna klämtade.
Så då gick jag in där en liten stund. Varje vardagsmorgon
klockan 9.00 har de en liten gudstjänst som är jättefin.
En lugn stund.
Kloka ord.

Sen var dagen rätt full av patienter.
På tal om kloka ord.
Jag får höra väldigt mycket under patientsamtal.
Och jag tänker att det är helt otroligt vad mycket jag får lära mig;
får reda på och får upp ögonen för.
Många kloka ord.
Där med.

Idag slog det mig att sårbarhet är väldigt vackert.
Elände och besvärliga tider är inte alltid bara hemska.
Ibland tar det fram det bästa i oss.
Ibland kan de vara början till något riktigt, riktigt bra.



Backyard....