måndag 26 september 2011

Ajajajaj....

I helgen har vi flyttat!
Ut ur fina, fina Apotekshuset.
In i vårt nya, fina, fina hus.

Jag visste ju att huset vi lämnar är stort,
men jag trodde nog att vi ändå hade
läget under kontroll.
Det hade vi inte!
Ju mer vi flyttade, desto mer saker blev det;
det liksom växte fram ur väggar, skåp och vrår.

Jag hade lätt kunnat ringa in vilken skräp-kanal som helst,
så att de kunnat komma dit och dokumentera
och sedan sända ett helt avsnitt om "galna samlare".

Jag visste, faktiskt, inte att det var så illa.

SÅ,
efter denna helg kommer jag aldrig mer skaffa nåt! (Yeah, right)
Ok, jag kommer i alla fall göra som Karin,
leva stenhårt efter devisen "en in, en ut".
Försöka...
Och jag har inte rensat klart ännu.

Det blev en hiskelig massa saker över,
och jag skyller en hel del på att vi faktiskt inte bara
skaffat saker till oss. Vi har även drivit företag i huset
i elva år, därav många prylar till form.

Så nu blir det loppis i dagarna tre.
Mängder av saker som helt enkelt inte får plats:
Piano, bokhyllor, stolar, bord, tv-bord i sesamträ,
lampor, vissa o-upppackade, tavlor, bäbis-prylar,
spin-cyklar, hemmagym,  och mycket, mycket mer.
Så ta gärna en vända in i gamla Apotekshuset och se om det är något
du behöver. Allt har en pytte-liten prislapp, så FYNDA NU!