söndag 4 september 2011

Ett avslut till...

För ungefär en månad sen fick vi vara med och avsluta
Spice; det som från början var forms restaurang.
JAg förvånades över hur relativt BRA det kändes att få
göra avslut; plocka ner och städa undan.
Självklart är det som far min sade;
-"Det är fan så mycket roligare att skruva upp."
Men ändå - förvånansvärt skönt med closure.

Nu är det dags för nästa avslut - det STORA -
att flytta från Apotekshuset.
Tänk att vi bott här sedan 2000...
Svindlande!
Ännu roligare att tänka på vad vi gjorde med de 11 år vi haft huset.
Kunde nog inte blivit roligare och fyllt med mer meningsfullhet än så här.
Jisses; hela form-tiden med alla underbara medlemmar, lilla salen, gymmet,
omklädningsrummen i källaren som är 1.98 i takhöjd, så vissa fick gå och huka där nere...
Jag tycker att vi rörde om lite grand i Knivsta-grytan,
med vår verksamhet som vissa kallade, och än i dag kallar för "sekt". Haha.

Jag kommer för alltid älska det här huset, precis som jag gjorde innan
vi bodde här, när jag fantiserade om det.
Ändå känns förvånansvärt bra att börja göra sig redo för flytten.
Varje sak har sin tid, och hur underbart detta hus än är,
så är vi klara här nu. Det känns i varje cell.

Idag har vi stor rensa-dag.
fyra kategorier, enligt att rensa-proffs:

  • Spara
  • Sälja
  • Ge bort
  • Slänga


Jag har tyvärr en rätt inbiten ekorre i mig, så det är inte helt enkelt det här.
Nostalgi-trippar gör att det drar ut på tiden, men gud så roligt att
hitta alla gamla saker och minnas alla gamla minnen....


Singlar från back in the days:
Lita Ford & Ozzy; Close my eyes, Snap; Ooops up, Desree; Feel so high, 
Vanessa Paradis; Joe le taxi, DiLeva; Vem kan man tro på
och min & pappas gamla favorit som vi lyssnade på, dansade och skrattade till;
Pour un flirt.... 


Mera singlar:
Army of lovers; Crucified, Roxette; The look, Tracy Chapman; Fast car, 
Steve Miller band; The joker, Sinead O´Connor; Nothing compares 2 u, 
Phil Collins; Another day in paradise. 



LP-skivor som liksom revolutionerade världen; min värld:
I rätt ordning, Eurythmix, Alphaville, 
Edie Brickell och Van Morrisson.