onsdag 2 januari 2013

Varenda dag i år

Har varit på after ski varenda dag i år. 
Det får bli bättring på det. 
Sen. 
Men å vad härligt det är att vara
ute hela dagen och sen stappla in
och gå på after ski. 

Vi har två dagars skidåkning kvar
och tider rusar. Jag vill ha mer. 
Lurar på att komma loss på sportlovet
och hur det skulle kunna gå att komma
till alperna lite grand kanske? 

Jag gillar verkligen Januari; månaden kommer
med ny kraft och nytt ljus. Har ni sett ljuset? 
Om förra året kännts sopigt kan man ta ett nytt avstamp i Januari. 
Har förra året varit bra, kan man surfa vidare
på vågen in i nästa år. 

Jag har massor av tankar och ideér om var jag vill
göra, hur jag vill jobba och vilka mål jag vill nå. 
Sånt som kommer till en när man får lite vila.
Kanske kan utveckla det där här på bloggen framöver. 


Så här ser vi ut när vi svischar ner för backarna. 
Framförallt Elias; han ser ut precis så där, som en liten, turkos-blå plupp
som kryssar sig fram i väldans fart, mellan stavar och träd.


Som om det inte räckte med skidåkning från morgon till kväll. 




Solen skiner på oss här uppe. 



Estetisk lift-kur. "LEITNER ropeways".