tisdag 15 januari 2013

Bullshit-believes

Har du några?
Bullshit-believes, alltså?
Såna där lama, dåliga ursäkter,
eller till och med sånt som du är
övertygad om, som står i din väg?

Jag har en hel del.
På sistone har jag fått chansen att utmana
några av dem; bara kliva rakt över dem
eller forcera rakt igenom.
DET är uppfriskande.
Och belönande.

Idag har jag just haft ett av
DE DÄR PASSEN.
De träningsstunderna man kämpar
för och längtar efter; de man vill ska komma
oftare.

Jag kände mig SÅÅÅ stark. Jag orkade mer än
på väldigt länge; kanske mer än nånsin?
Och jag sprang så fort och kände mig bara pigg
och glad. Och kroppen är i bättre form än på länge.

Det har kostat på och jag har gjort en satstning,
som inte är klar ännu, men som tog sin början
första November 2012.

Jag har KÄMPAT. Och det har kännts som om det gått
så sjuuuukt, irriterande, gaaaalet långsamt.
Men nu, så här halvvägs, när resultat faktiskt kommit,
känns det bara SÅ värt det.

Ett av mina bullshit-believes var det här:
-"Men om jag gör allt jättebra nu; kost och träning,
hur ska det då bli sen? Vad jobbigt, att hålla i det sen."
Jättedumt! Det höll mig från att ens börja satsa.

Ett annat var det här:
-"Om jag blir hungrig, är det KRIIIIS! Då dör jag.
Eller i alla fall svimmar. Det vill jag inte."
Nu har jag kommit på att man faktiskt KAN vara
hungrig. Det är ok. Det händer inte å mycket alls.
När man dessutom kommer tillrätta med en bra blodsocker-balans,
blir hungersvackor lätta som en plätt att handskas med.

Tänkte bara dela mig mig här av en skön, skön, glad känsla. :)