måndag 21 januari 2013

Är det nu det händer? Igen?

Jag tycker mig märka en viss
ketchup-liknande effekt i mitt liv just nu. 
Det kanske hänger ihop med lyckan? 
Eller bara ett allmänt flow.
Jag gillar rörelse; när det händer saker. 
När det rör på sig.  
När jag rör på mig :)

Det kommer mycket till oss nu. 
Roliga saker från höger och vänster, 
så att man nästan inte tror att det är sant!
Erbjudanden och förfrågningar från
både när och fjärran (!) som 
kommer bli mycket svåra att gallra
ibland. Inte helt lätt att säga Nej
till super-roliga saker. 

Kanske livet testar mig?
Nu tar vi en runda till, 
massor av kul på en och samma
gång. Och så får vi se;
har jag lärt mig något?
För det var precis så jag halkade
in på fel spår förra gången. 

Jag ville så gärna göra allt det roliga, 
på en och samma gång,
att jag bara körde på,
fastän magkänslan skrek neeej. 

Är det något jag verkligen har 
respekt för och vill fortsätta utveckla, 
så är det magkänslan; intuitionen. 

Får väl börja träna nu då.