tisdag 6 november 2012

Split-styrka med inspiration

Denna månad kommer inspirationen till styrketräning, 
som så ofta, från mina klienter. Inspirerande, vanliga människor 
som har ett mål och en vilja som smittar av sig;
så tursamt för mig :) 

Coaching funkar ofta så annars, det är, även om man inte tror det, 
ett utbyte och ett samarbete. Ge och ta emot. 

På sistone har jag haft många klienter som fått ett split-program
att träna efter i gymmet. Det passar personer som gillar att styrketräna
och gör det flera gånger i veckan. Med ett split-program delar man 
upp kroppen och tränar tex bröst och rygg en dag, ben och mage en annan dag
och armar och axlar den tredje dagen. På så vis får man mer träning och
styrkeimpulser till musklerna än i ett vanligt helkroppsprogram. 

Idag körde jag rygg och bröst-träning. Kändes! 

En motsats till spilt-program kan vara de extremt korta men effektiva
programmen jag brukar skräddarsy till de som hatar att träna gym. 
Tio minuter "target"; de övningar som den personen verkligen behöver träna
för att må bra, vara smärtfri och förebygga skador och ohälsa. 
Ett sånt program borde ALLA ha! Det är det minsta man kan begära. 

Den här månaden är det 10% rabatt på all PT :) Passa på!