fredag 12 augusti 2011

Closure

För ett år sedan sålde vi restaurangdelen "form:mat" till Tony, vår vän och form-kock.
1/8 2010 öppnade nya Spice efter att ha varit form:mat i två år.
När vi var på träningsresan i Kroatien, nåddes vi av beskedet att Spice lagt ner.
Ett tomrum uppstod.
Nästan varje dag sedan dess, saknar jag numera ett bra ställe att gå till och luncha, fika,
hänga med vänner & bekanta eller bara ta en Riktigt Shysst Kaffe!
(Det var förresten så det hela startade, Niki och jag tyckte det vara KATASTROF att det inte fanns ett enda ställe i Knivsta som serverade bra latte, cappucino, espresso, macciato, mm....
Vi borde fixa ett sånt ställe. Fortsättning följde...)

Nu är konkuresen ett faktum likaväl som att ingen ny restaurang eller caféverksamhet kommer ta över.
Vi är där och tömmer ur, plockar undan och röjer upp.
För även om vi sålde verksamheten, äger vi ännu all
inredning, utrustning etc... Det är en HEL DEL SAKER!

När jag gick där och plockade, packade och tänkte att det är roligare att starta upp än att plocka undan,
så slog det mig att det ändå kändes riktigt....bra.
Fint på något vis att få göra avslut med det som vi påbörjade för tre år sen.
Få vara med och plocka ur där jag en gång var med och satte in och fixade iordning.

Avslut.
Closure.

PS: Nån som vill köpa nåt? Allt är till salu till mkt förmånligt pris. Passa på i så fall, för intresset är STORT!


Bye, bye!
Vi som jobbade här under alla tre år, 
kommer att minnas det glädje och många, många speciella minnen. 
We had a hell of a time :)