lördag 27 augusti 2011

Blessed yoga

Så kommer yogan tillbaka till mig. 
Den gör det hela tiden.
Igen och igen. 
Alltid så här dags - på sensommaren. 
Vet inte varför jag tappar den då & då. 
Kanske behövs det uppehåll för att längtan skall bli stark?
I alla fall - jag har verkligen längtat till yogan
och idag blev det yin-yoga på yoga yama
i en timme och 45 minuter. 
Jag lovar att jag njöt varenda minut. 
Andningen, rörelserna, stillheten, 
påminnelserna och det centrala i livet. 
I mitt liv i alla fall. 
Temat för ida var pranayama, andning, 
och loving kindness. 

-"Bring the softness to the inside of your cells."
-"Let go of the force."
-"Don´t strive."
-"All you have to do, is have a good day." 

Från och med nu - mera yoga i livet. 
Igen. 


Eva E - min yoga-guru, 
som med fulländad perfektioin 
undervisar på sanskrit, new-yourkiska
och bred norrbottniska.