torsdag 25 augusti 2011

Bara GÖR!

När jag utbildat mig till spinninginstruktör,
tog det ett tag innan jag faktiskt instruerade min första klass.
Jag väntade på rätt tillfälle.
Den där stunden när jag skulle känna att
jag hade full koll på musiken, upplägget, instruerandet, min egen kondis & teknink; allt.
Jag väntade på stunden då jag skulle vara redo.
Å väntade. Å väntade. Å väntade.
Tillslut en dag var det en instruktör som som satt fast i tunnelbanan
samtidigt som hela spinningsalen var full av förväntansfulla och otåliga spinnare.
Då kom stunden.
Inte då jag kände mig redo, utan då jag faktiskt avverkade min första klass.
När första steget var taget, gick det klart lättare.
Resten är historia.

Har du också varit med om någon gång du då gick och väntade
på att rätt känsla skulle infinna sig?
Tex vänta på att få lust att avverka det där första löp-passet i spåret?
Eller ta den där första klassen på form, bara man kommer i lite bättre form först.
Eller anlita en PT. Bara de värsta överflödskilona försvinner först.
Då är det bäst att man gillar att vänta....

I går fick jag mig en rejäl påminnare om att HANDLING i bland
kommer först. Oavsett om känslan eller tanken inte synkar.
Bara GÖR! Tanken och känslan kommer. Så småningom.

GÖR det du vill. Känn det du känner & tänk det du tänker.
Effekten kommer garanterat.
Så småningom...