söndag 10 juli 2011

10-års dag idag

10 juli 2001, under en bilresa genom Europa ner till Kroatien, 
passade vi på att förlova oss. På anrika Café Florian i Venedig. 
Tänka sig att det är 10 år sedan. 
Inte med någon annan hade jag velat dela dessa tio 
ytterst innehållsrika år. Min soulmate; vi är så lika och så olika. 
Skönt med en människa man kan vara bekvämt  knäpptyst med
i timme efter timme. Fint med någon som man kan prata med om allt. 
Prat som aldrig tar slut. Bra att ha funnit någon som är lika impulsiv
och nyfiken som jag. Som ändå kan lära mig det jag inte kan (ännu);
att bara ta dagen som den kommer och vara; bara vara. 

Idag väcktes jag av min fina, pannkaksflippande man med 
chokladpannkakor och kaffe och ett fint smycke. 
Sen blev det utflykt till grann-öns sandstrand och lunch på
Restaurang Vela riva. Idag har vi 27 grader i havet. 
Det är SKÖÖÖÖÖNT!