fredag 22 mars 2013

Random pics och blizzard

Fredag; en inte så vanlig en. 
Vaknade i mitt "prinsess-torn" med utsikt
över en snövit, gnistrande vintervärld. 

I morgon Spin of Hope!
Tusen miljoners tankar, detaljer och infall
i skallen, med andra ord. Med allt detta i huvudet, 
och dessutom tre nyköpta, högintressanta
skolböcker som jag ville läsa och två hemläxor ->
 till Sthlm för en hel dags lektioner. 

Tung lektion och tung bok - 
inte precis målande föreläsningar. 
Oroväckande, för en tydlig föreläsare 
hade kunnat underlätta. Nu blir det desto mer arbete hemma.
Eller så var det bara jag som var ofokuserad :)
Det blev en del mail och sms under dagen. 

På lunchen gick jag på en solig prommis
och lunchade på mitt nya favorit-hak; köttbaren. 
Mycket snyggt att titta på; väldigt bra inredning, 
det är nästan viktigast. Hög kvalitet på mat - alltid bara en rätt;
dagens långkok. Snygg sallad. Snyggt bröd. Snygga människor!

Sen en kall men rysligt fin promenad genom Observatorieparken
med min spinningmusik i lurarna.


In school!
Dagens ämne; kognitiv psykologi.


En promenad i det kalla. 
Fler som är ute och solar sig i vårens
första, värmande strålar...


Åsså det här.
Jag som tycker vår bil är stökig.


Påsken nalkas. 
Jag älskar påsken. 


Fönstershopping. 



Preppar för spin of hope.