fredag 29 mars 2013

Lååång fredag

Icke har jag helgat denna allvarsamma dag mycket. 
Borde väl ha klätt mig sorgsamt och tänkt på Jesus
hela dagen. Jag har tänkt på Jesus en hel del idag, 
det har jag. Och denna fredag har sannerligen varit
lång. Och än är den inte slut. Men i kyrkan har jag 
inte varit, det hade varit trevligt. 


Klockan 05.56 var jag klarvaken, och steg upp för att få lite tid 
för mig själv. Tyst tid, sånt som sen inte inträffar under resten av 
hela dagen. Det fick jag i ca 7 minuter, sen kom den lilla pratkvarnen
och drog igång sin aldrig sinande svada. 


Efter en kaffe och liten pratstund med ordbajsaren, stack jag ut och 
sprang en ENORMT, obeskrivligt vacker runda till Alsike och hem. 
Kallt, klart, soligt och fraisgt i den kalla marken. Helt underbart. 
Och inte en enda människa ute under den tiden. 


Väl hemma väntade nygräddade pannkakor på kokosmjöl med hallon, 
mandlar och mangosmoothie på soyayoghurt. 


Vi svängde förbi form för att krama Mira på hennes sista from-dag. 
Där var det härligt drag  i salen under Hannas H.I.I.T-pass. 
Det syns ju på fotot att passet satt som en smäck!


I stan svängde jag in på Juiceverket och beställde lite
fräscha, nypressade grösaks- och fruktsmoothies. 


Värsta... Med björnbär och jordnötssmör, mm....


I Sthlm sken solen och vårlökarna stack upp både här och var. 


Bergbanan är söt. Inte så hisnande som man tyckte när man var liten. 




På Skansen var det påskigt som tusan. Verkligen fint ordnat 
med påskpyssel till alla barn. 







Oliven pysslade till ett fint gult kors, så där på 
långfredagen. Lite helgande av dagen, ändå.


Sen tittade vi på ALLA djur; älgen, renarna, 
björnarna som brottades,  vildsvinen, myskoxarna
och de bästa - sälarna! 


Och medan resten var inne i akvariet och kelades med
kräldjur och annat läskigt, somnade jag i solen en liten stund.