måndag 18 februari 2013

Fjälls


Jag har satt en etikett på vår familj - 
skidåkare! Vi åker skidor. 
Tillsammans.
Såna är vi!

Jag älskar att vara i fjällen.
Att vara ute hela dagarna, i snön, i luften, i naturen. 
Tack och lov gillar barnen det med.

Simple life!
Jag gillar det så mycket. 
Det kontrasterar till vardagens
komplexa pusslande. 
Sova gott, äta gröt, åka skidor, 
gå på afterski, basta, sova osv...
Det är enkelt. 

Jo just ja, vilken TUR vi hade. 
Fick tag på en resa hit rätt sent
och köpte ospecat boende. 
Vi drog en riktig vinstlott, så vi bor
i en jättefin stuga, mycket finare än vi 
brukar, med bastu, snyggmöbler
och mer centralt. Dock är alla boenden 
i Idre sk ”ski in / ski out”, dvs man 
kliver utanför dörren och åker iväg. 
och på kvällen kan man åka 
hela vägen fram till dörren. 




Jag fick lite korta skidor den här gången. 
Det var lite hejsan-hoppsan när vi skulle hyra, 
och jag upptäckte det försent. 
Men det visade sig vara helt perfekt - 
vad kul jag har haft idag. 
Mycket roligare att åka i tex skogen, 
i lössnö mm. 



Och kvällsåkning uppe bland molnen...