tisdag 12 februari 2013

Å min fettisdag vad mätt jag är...

Idag var det VAB för hela slanten. 
Tre barn med mer eller mindre 
symptom av nån sorts flunsa. 
Samtidigt var jag bara tvungen att 
fixa fram slutgiltiga färgkoder och
tapetnummer, kakel, klinker och 
mosaik-namn. Det skulle jag ju 
gjort för länge sen, men.... jag har velat. 

Så det blev en minst sagt märklig dag. 
Man gör det bästa med det man har för
händerna, eller hur? 




Tapet-ångest; ett nytt ord?
Men ni vet vad jag menar. 
Det finns så mycket fint och ändå 
måste man välja. Ljust? Avskalat?
Färgglatt? Retro? 50-tal? 

I alla fall; inte varje dag man äter
stekt fläsk med raggmunk
OCH drar till med kaffe och semla
på det. Men så blev det idag. 



Och som sagt, tre barn som inte var så sjuka
ändå när allt kom omkring. Myyyyycket energi
i huset. 

Tillslut fick det bli ett spinpass, fast hemma. 
Det är bra att ha lite grejer hemma, om det 
inte funkar att komma iväg. Vi har en spincykel, 
en pilatesboll samt yogamattor och lite annat. 



Det roliga är att barnen alltid vill vara med 
när man tränar. Jag  antar att de ser att man 
har kul och mår bra; gör nåt man gillar, 
och därför också vill. 

E ville cykla en timme, haha, och körde hårt
i ca 5 minuter. M villa göra yoga. 

För att verkligen manifestera denna feta tisdag, 
bakade vi semlor här hemma på kvällen. 
Efter hemlagade köttbullar, hemlagat potatismos,
gröna ärtor och sallad, körde vi andra omgången 
fina semlor; kanske det finaste bakverket. 


Namaste. 
Tack.