måndag 13 augusti 2012

Ready for take-off

Känner mig ytterst o-unik när jag i dag konstaterar
att det är dags för återgång till vanor och rutiner. 
Hela FB är ett hopkok av i stort sett samma konstaterande. 
Dags för återgång till ordning och redan; fasta tider och rutiner. 
Slut på Flipflops och T-shirt, häng på Särsta-playan,
slut på det enkla, gränslösa umgänget med vänner, grannar och bekanta, 
slut på "ta dagen som den kommer", dags för .... nåt annat. 

Det verkar ju som att Sverige vaknar till liv i April, 
ungefär samtidigt som serveringarna ställer fram sina
utemöbler och hänger ut tillhörande filtar i fleece. 
Plötsligt blir det så enkelt att leva och umgås. 
Picknick, grill, uteliv och umgänge. 
Lättare kläder och en skönare inställning till livet, vad det verkar. 
Frågan är; måste man verkligen gå i ide under vinterhalvåret?
Eller?

Det jag undrar allra mest, efter en sån lång och fin sommar
är; hur tar man med sig så mycket semsterkänsla som möjligt
in i höstterminen? Hur får man energin att räcka in i den mörka
årstiden? Hur implementerar man alla ljusa, kloka och ostressade
insikter i vardagens, ibland i helt genomtänkta expresstågsvardag? 
DET ska jag jobba med denna vecka. 

Sen ska jag faktiskt också börja skolan nästa måndag. 
Har kommit in på en distansutbildning jag gått och lurat 
på i ett år nu. En kraftig förstärkning till verktygslådan jag redan nu har.
Jag kommer jobba på form som vanligt, förutom på måndagar, 
om någon undrade. Så nu får man väl gå till Knivsta-boden och 
köpa pennskrin, pennvessare och bänkpapper, hihi... 


Ready for take-off!