lördag 25 augusti 2012

Giving thanks

EN SÅN SOMMAR!
Vad lång den blev. 
Vad mycket det blev. 
 Och ännu är den inte slut...


Vi kan väl säga att sommaren var här när vi arrangerade Valloxen runt. 
En fin dag i strålande sol och försommarvärme. 
En alldeles underbar dag som vi var supernöjda och glada över. 


På kvällen var det vårfest i Staffansgården. 
Så himla mysigt med hela tjocka släkten.


Veckan efter det hoppade vi på tåget och luffade ner till Italien. 
En underbar känsla att åka i en tidstunnel genom en sommar som står i blom.


En vecka i tjusiga Italien. Häng på stranden, god mat, gott kaffe och morgonträning varje dag. 
Vad kan man mer önska?



Barnen låg i vattnet från morgon till kväll...



När vi kom hem, hade målarna härjat klart i vår kaosiga hem, 
och ÄNTLIGEN hade vi tre rum i ordning. Lyxigt!


Dags för vårens yoga-kurs. Denna bild är den enda jag har, men den räcker för mig;
påminner mig om en härlig känsla. Att cykla hem från tre timmars yoga på form; 
en timme klass och sen två timmar fördjupningskurs.


Niki och Christoffer rev av en sjutusans BOOTCAMP under några vår / sommarveckor. 
Tuffaste atleterna i stan vågade vara med.


Sen var det så dags för Vättern runt. Eller halva i alla fall. 
Jag känner mig lite klar hel hel-vättern, men halva känns trevlig.
Mest av allt gillar jag det runtomkring; resan ner, trevliga boendet, 
häng på restaurang, strosande i nya städer och så...


Strosar vid Vadstens kloster.



Cykelkompisar - finns det nåt bättre?



Den blomstertid nu kommer! Skolavslutning och kväll på Gröna Lund. 


Lustiga huset är lustigt. 



Veckan efter skolavslutningen var det dancecamp för Olivia. 
Minna anordnade ett suveränt dansläger på form. 
Glada tjejer och killar fick gå och bada på Särsta en dag.


Sen var det midsommar. Vi firade på landet - som alltid. 
Här är det dans kring stor-stången på Långörsudden. Bya-laget anordnar så fint. 


Här är lilla midsommarstången på vår udde. 
Tur att Jenny gör ett sånt fint jobb och klär stången.
Det ska till med en äkta dalkulla till sånt :)


Lite kollektivt skapande, efter midsommarlunchen. 



Se så vackert. 



Barnens midsommaraftonskväll. Så ljuvligt. 

Ett besök i Lövstabruk. 

Och loppis - såklart! Vad vore en sommar utan loppis?

Veckan efter midsommar gick Olivia på gymnastikläger med Uppsalaflickorna. 
Då passade Maja, Elias och jag på att ha Uppsala-häng med lekparker, museum, 
fyrishov med mera. 



Kärlek på 4H-gården. 


Mitt nya trädgårdsland och jag hann umgås lite. 


Sen bjöd Gunnar med hela gänget på en tur till Åland.
Mariebad var ett kul ställe. 


3-årskalas med mera. Visar sig att Niki och jag har brölloppsdag samma
dag som Gunnar och Jenny, som är Iddes födelsedag. Mega-betydelsefull dag; 2 Juli.


Tog en cykeltur ut till landet. Härliga dryga 11 mil. 


Vi fick besök; trevligt. Fisketokiga Thomas och så Minna. 


Min I-phone tog ett dopp och kom aldrig mer igen. 
Hände sig att vi välte med kanoten. 
Några veckor senare upprepade Minna exakt samma sak :)



Vårta landställe. 

Stockholm streetfestival. Riktigt arty.


Kroatien! 


Vi fick med oss hela gänget ner till Kro; oj vad kul det var!
Och varmt. Och skönt. 


Snorkeling


Utflykt över ön med barn och barnvagnar. Varför inte?


Och så var det OS också. Här hade vi invigningsfest hemma hos oss. Läckert var det. 


Nästa etapp för min del var Yin Yoga Teacher Training. 


Magiska platsen Shambala Gatherings på Borntorpet vid Gattjärn i Skinnskatteberg. 


Yoga-friends <3


Yoga-teacher & friend; Biff.


Tillbaka till landet för en sista vecka med fiske, turer på havet, 
MTB-cykling, bärplockning och loppisar. 


Jag vet inte....


Smultronen är som allra finast i Augusti, sade Farfar. 


Sommarlovsbarn i vågorna. 


Från landet raka vägen norrut, till Mora. 
Efter en mysig övernattning i Moraparken, 
var det dags för min bröllopspresent till Niki och mig;
MTB-vasan. 


Vad har vi gett oss in på?



Suuuuuuperkul! Det blir fler gånger.


Trevligaste gänget var på plats. Också nöjda och glada. 


Mora - we will be back!


Efter en mycket speciell och mysig natt och morgon i Rättvik, 
åkte vi raka vägen till Sigtuna och stort kalas. 
Niki uppvaktade födelsedagsbarnet med ett Tabata-pass :)


Grill-kväll!


Och innan allt drog igång, hann vi med lite bärplockning...


...och saftning, bullbakning mm. 


Till helgen var det Lidingö triatlon. Niki och Gunnar var med - 
vi andra tittade på. 


Niki åker whiiieeee så fort. 


Nu i veckan firade vi vår 8-åring och idag 
preppar vi för pyamas-party!

En fantastisk sommar.
En sommar som ännu har några saker till att bjuda på, 
innan vi kallar det hela för höst. 
Jag vill på det här sättet säga att jag är så himla tacksam för allt fint
jag fått vara med om. Tacksam för dem jag får dela det med :)