lördag 14 juli 2012

På rutin

Så oerhört o-sugen på att träna på sistone.
Jag har varvat ner och tagit semester.
Älskar att lyssna på P1 och pyssla omkring.
Tidigare har jag haft som mål om somrarna
att vara "iväg" så mycket som möjligt.
Nu känner jag hur skönt det är att få vara ledig
hemma!

Målar hyllor, bakar, lagar mat, städar och rensar lite,
grejar i trädgården.... Sommar!
Vädrets berg- & dalbana gör mig ingenting.

I alla fall - idag stack jag ut och sprang.
Inte för att jag var sugen.
Inte för att det känns bra på sistone att springa.
Bara för att jag vet att det ÄR bra.

För att inte skapa ännu en förankring av hur jobbigt
och motigt det är att springa, drog jag ner både sträckan
och krav på fart idag.

Det visade sig vara en riktigt bra strategi. Efter ca 15 minter kände jag
en spontan ökning, för att det kändes bra. Kunde gör två fartökningar i backe,
för att direkt efter ta ner pulsen ordentligt. Sista biten hem kändes förvånansvärt bra :)

Jag vet att detta inte är sättet att bli bättre & snabbare,
men det är mitt knep för att hålla rutinen igång.
Sänk kraven :)