måndag 9 juli 2012

Hej då Aj-fån!

I helgen var vi på utflykt på en av öarna på landet. 
Vi hade med riktigt najsiga wraps med kyckling & feta 
samt rödbetor, valnötter & chevre. Vi tände en brasa, 
hängde på ön, badade lite och slängde ut några krokar i havet.
Det var så himla härligt. 
Fint väder med, en sån tur, en sommar som denna.

Jag tog så fina bilder, men dem får ingen se, 
för lite senare på kvällen tog vi en paddeltur, 
som för övrigt var magisk. 
Stilla och ljum sommarkväll bland svanar och hägrar, 
där vi såg fiskarna simma förbi och slå i vassen. 
Och drog upp en gädda!
Det var så vackert. 

Niki och jag satt i en kanot som var rätt vinglig, 
men jag har aldrig vält med en kanot (förr), så jag skulle bara 
flytta mig lite grand för att ta en bild med mobilen, 
då det på ett ögonblick slog runt. 
Hela kanoten välte!
Det var rätt kul;
jag fick skratta mycket och vattnet var förvånansvärt skönt. 
Men mobilen tyckte inte om det! 
Hej då I-phone!
Hej då alla fina bilder jag tagit under dagen. 

Havskajak

Torka kläder

Cirkus

Bad av små, lortgrisar; tripp, trapp, trull. 

En fin långhelg med några sköna cykelmil i benen
och riktigt mys med fina vänner :)