tisdag 3 juli 2012

ÅTTA

Att hitta någon som man kan prata med
om allt, länge, i timmar. För vi satt uppe hela nätterna
och pratade. Och lyssnade på musik. Och festade. 
Jag förvånades över att någon kunde vara så snäll, 
ärlig och öppen. Utan behov av att vara någon annan eller annat. 

Vi pratar fortfarande om allt. I timmar. 
Konstigt att tiden går så fort när vi är tillsammans. 
Konstigt att vi delar samma konstiga drömmar och tankar. 
Får samma knäppa idéer. 
Konstigt att vi ofta tänker på precis samma sak
precis samtidigt. 
Eller att vi ofta börjar vissla på precis samma låt, 
precis samtidigt? 

Att hitta någon som man kan vara tyst med. 
Behagligt tyst. I timmar. Tex när vi är på väg.
Se mil passera utanför och veta att man inte behöver umgås
men ändå har det bästa sällskapet.  
Jag gillar att resa med dig. 

Att hitta någon som också tycker att det är ett stort nöje
att cykla 15 mil, 30 mil, springa 2 mil, 3 mil, 
åka vasalopp och gå på yoga
som allmänt helgnöje. Någon som också brinner för träning, 
hälsa, naprapati, kost, mental utveckling och coaching. 
Jag är glad för allt vi gjort hittills och nyfiken
på fortsättningen. 

Också allt det andra, allt jag inte kan skriva här; allt! 
Jag har en känsla av att det blir bättre och bättre?! 



Krusenberg 2/7 2004