tisdag 3 juli 2012

Inspirerad av Sanna

Härom veckan besökte jag Sanna 
och fick se hennes fina, fina hus. 
Och köpa några av hennes avlagda cyklar. 

Hon berättade då att hon och hennes man
gift sig för flera år sedan, men liksom aldrig
kommit till skott med att skaffa ringar. 
Till slut hade de bestämt för att det skulle ske, 
så de åkte in till Uppsala i akt och mening att skaffa
vigsel-ringar. De upptäckte strax att sådana kostar 
ganska mycket pengar. De började fundera på hur kul 
de skulle ha med varsin ring, egentligen? 
Jämfört med tex varsin mountainbike? 
Hem kom de med ring-fria fingrar och
varsin riktigt fin MTB. 

Den här historien tycker jag är helt underbar!
Jag blev så inspirerad att jag, till vår åttaåriga 
bröllopsdag, sk "gummibröllopsdag", skaffade
inte mountainbikes men två startplatser till cykelvasan. 
Det är något jag drömt om att göra under fler år
och det ska bli extra kul att få cykla den med Niki.